nazwa dokumentu: Uchwała XXIII/199/09 w sprawie zmiany uchwały Nr XXVI/248/06 RM w Witkowie z dnia 28.02.2006r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie GiM Witkowo

UCHWAŁA Nr XXIII/199/09
Rady Miejskiej w Witkowie
z dnia 24 kwietnia 2009r.

w sprawie zmiany uchwały Nr XXVI/248/06 Rady Miejskiej w Witkowie z dnia 28 lutego 2006r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy i Miasta Witkowo.

Na podstawie art. 4 ustawy z dnia 13 września 1996 roku o o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity z 2005r. Dz. U. Nr 236, poz. 2008 ze zm.) oraz art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity z 2001r. Dz. U. Nr 142, poz. 1591 ze zm.) po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Gnieźnie, Rada Miejska w Witkowie uchwala, co następuje:

§ 1.
W uchwale Nr XXVI/248/06 Rady Miejskiej w Witkowie z dnia 28 lutego 2006r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy i Miasta Witkowo wprowadza się następujące zmiany:

1. § 3 pkt 4 uchwały otrzymuje brzmienie: "lokalnych punktach odbioru selektywnego (dalej LOPS) - należy przez to rozumieć zlokalizowane na terenie Zakładu Gospodarki Komunalnej, przy ul. Wrzesińskiej 14, specjalnie w tym celu przygotowane i wyposażone pomieszczenia, w których mieszkańcy gminy mogą przekazywać wyselekcjonowane odpady niebezpieczne, wielkogabarytowe i zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny".

2. § 9 ust. 2 uchwały otrzymuje brzmienie:
a) pkt 2: "mieszkaniec miasta rocznie wytwarza odpady o masie około 180 kg i objętości około 1,19 m3, przy dwutygodniowym cyklu wywozu, potrzebuje on kubła o pojemności przynajmniej 46 l na odpady",
b) pkt 3: "jedno - i dwuosobowa rodzina mieszkająca na wsi zobowiązana jest wyposażyć nieruchomość w jeden kubeł o pojemności przynajmniej 110 l lub 120 l",
c) pkt 5: "jedno - i dwuosobowa rodzina mieszkająca w mieście zobowiązana jest wyposażyć nieruchomość w jeden kubeł o pojemności przynajmniej 240 l lub dwa kubły o pojemności przynajmniej 110 l lub 120 l",
d) pkt 6: "trzy - i czteroosobowa rodzina mieszkająca w mieście zobowiązana jest wyposażyć nieruchomość w jeden kubeł o pojemności przynajmniej 240 l".
W § 9 ust. 2 dodaje się pkt 9a o następującej treści:
pkt 9a) właściciele działek letniskowych zobowiązani są wyposażyć nieruchomość w 1 kubeł o pojemności przynajmniej 240l.

3. § 14 ust. 1 pkt 6 otrzymuje brzmienie: "dla odpadów komunalnych zmieszanych:
a) raz na dwa tygodnie,
b) warunkowo raz w miesiącu w przypadku braku w opróżnionych pojemnikach odpadów ulegających biodegradacji,
c) przynajmniej raz w miesiącu dla właścicieli działek letniskowych w okresie od 1 maja do 30 września każdego roku.
Odpady komunalne zmieszane odbierane są od właścicieli nieruchomości zgodnie z Harmonogramem odbioru odpadów komunalnych na terenie Gminy i Miasta Witkowo, który zostanie opracowany i ogłoszony w drodze Zarządzenia Burmistrza".

§ 2.
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gminy i Miasta Witkowo.

§ 3.
Uchwała wchodzi w życie w terminie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.


Przewodniczący Rady Miejskiej
Bogusław Mołodecki


UZASADNIENIE

do uchwały Nr XXIII/199/09 Rady Miejskiej w Witkowie z dnia 24 kwietnia 2009r. w sprawie zmiany uchwały Nr XXVI/248/06 Rady Miejskiej w Witkowie z dnia 28 lutego 2006r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy i Miasta Witkowo.

Stosownie do art. 4 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity z 2005r. Dz. U. Nr 236, poz. 2008 ze zm.) rada gminy, po zasięgnięciu państwowego powiatowego inspektora sanitarnego, uchwala regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie gminy. Regulamin określa w szczególności rodzaj i minimalną pojemność urządzeń przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości, a także średnią ilość odpadów komunalnych wytwarzanych w gospodarstwach domowych bądź w innych źródłach, liczbę osób korzystających z tych urządzeń oraz częstotliwość i sposób pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości.
Przyjęte zmiany wynikają z kalkulacji średniej ilości odpadów komunalnych powstających na terenie miasta i wsi, liczby osób korzystających z tych urządzeń oraz częstotliwości i sposobu pozbywania się odpadów komunalnych z terenu nieruchomości. Wprowadzone zmiany uwzględniają również obowiązki utrzymania czystości i porządku dla właścicieli działek letniskowych.
Zmiana § 3 pkt 4 uchwały wynika z przeniesienia lokalnego punktu odbioru selektywnego (LOPS) na teren Zakładu Gospodarki Komunalnej, przy ul. Wrzesińskiej 14.
W świetle powyższego podjęcie przedmiotowej uchwały jest uzasadnione.

 
informacje wprowadził:Tomasz Pluciski
informacje wytworzył:Piotr Janowicz
data dodania: 24 Kwietnia 2009
data modyfikacji: /
data wyworzenia: Piotr Janowicz / 5 Maja 2009